روستای بکاول

خوش آمدید

مقدمه

_*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|___͡͡͡ _▫_͡ ___͡͡π__͡͡ __͡▫__͡͡ _|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرمتحرک شباهنگ www.shabahang20.blogfa.com _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|___͡͡͡ _▫_͡ ___͡͡π__͡͡ __͡▫__͡͡ _|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_

به عزم مرحله ی عشق پیش نه قدمی                     که سودها کنی ار این سفر توانی کرد  

 

تو کز  سرای  طبیعت  نمی  روی  بیرون                      کجا به کوی  طریقت  گذر  توانی  کرد 

 

                                                                     (خواجه شمس  الدین حافظ شیرازی)

 

سپاس بیکران ، پروردگار عالمیان را که به نوع بشر چگونه شناختن را آموخت ،زیرا هرچه قدر بیشتر بشناسیم ، بیشتر دوست خواهیم داشت و هرچه بیشتر شناخته شود ، دوست داشتنی تر می شود .

انسان به دلایل متعدد، خانواده ، اقوام ، دوستان ، آشنایان، هم ولایتیهاف هم محله ایها ،همشهریها ، روستا ، محله ، شهر و نهایتا کشورش را بیش از همه دوست دارد. بدیهی  است مهمترین علت آن شناخت زیاد از این مقوله هاست.

هر چه این دایره ی معرفت گسترده تر باشد ، دوستی ها و وفاق نیز مستحکم تر است.بنابراین نقاط مختلف این یرزمین باستانی زیبا و چشم نواز را باید شناخت و به آن آگاهی یافت ، تا بتوان آن را به نحوی مطلوب به دیگران شناساند. زیرا هرچه شناخت و دوستی بیشتر باشد ، به همان نسبت ف صلح و صفا و همچنین امنیت بیشتر خواهد بود .

هر انسان سالمی پاسدار امنیت اشخاص و موضوعاتی است که می شناسد و دوست دارد .

اساسی ترین مفهوم گردشگری در همین صلح و صفای توام با دوستی نهفته است . به این ترتیب مباحث اقتصادی ، اشتغال و مساِیل گوناگون دیگر در مرحله پس از آن قابل تامل و بررسی است .

((چون که صد آید نود هم پیش ماست )).

این اصل را نباید از نظر دور داشت ، هنگامی که شناخت باشد ، دوستی و یکپارچگی پای به عرصه می گذارد و به دنبال آن ارتباطات حاصل می شود و در نتیجه ، این ارتباطها منجر به امور بازرگانی و تجارت می شود.

بکاول یکی از آن نواحی و روستای  کوچک ، محبوب ، دوست داشتنی ، بکر ، با طبیعتی بسیار زیبا و تماشایی با آب و هوایی بسیار دل انگیز سرزمین پهناور ایران و دیار خراسان رضوی و شهرستان تربت حیدریه است .

سرزمینی با تاریخی کهن ، یادمانهای بر جای مانده از نیاکان وپیشیتیان و به خصوص مردمی یکرنگ و ساده ،  پاک و بی آلایش با دانش و فرهنگ و معرفت است.

ضرب المثل مشهوری است که می گویند: (( میهمان به روی گشاده جایی می رود ...))مصداق این نکته مردم روستای بکاول با رویی گشاده ، چهره ای شاداب اکر چه خانه هایشان بسیار کوچک است اما خانه های دلشان وسعت در یا را دارد پذیرای میهمان هستند.

پس با این وجود بر خود لازم دانستم تا میراث کرانبهای نیاکان را پاس داشته و در شناساندن روستای عزیزم بکاول که یاد آور پدر و مادر عزیزم و دوران کودکیم ، بازیهای کودکانه ، رفقای کودکی ، دوران شیرین دبستان  و رشد و بالندگی من و تو می باشد را پاس داشته تا دیگران به جای جای این روستای زیبا سرزده و با آن اشنا شوند و این گستره ی جغرافیایی را آن گونه که سزاوار است دوست بدارند در راه آبادی آن گام بردارند و فرزندانمان از طبیعت زیبا و و چشم انداز مزارع ، کوهها واشجار و باغات آن لذت ببرند.

امید است هم ولایتیهای عزیز ،گرامی ، باصفا فهیم و فرهنگ دوست بکاول در عصر حاضر با درایت و تدبیر ، تعاون و همکار ی فراگیر در امر حفظ و نگهداری و رونق آن بکوشند.

از همه ی هم ولایتیهای گلم تقاضا دارم که مرا در این مهم یاری نموده و خاطرات ، مطالب ،مستندات، عکس و اطلاعات ارزنده خود را به ایمیل اینجانب ارسال نموده تا مورد استفاده قرار گیرد .  

                                                               با تشکر فراوان حسن نمازی بکاولی

Bekavol, Torbat-e Heydarieh

From Wikipedia, the free encyclopedia
Bekavol
بکاول
village
Bekavol is located in Iran
Bekavol
Bekavol
Coordinates: 35°29′39″N 59°08′59″ECoordinates: 35°29′39″N 59°08′59″E
Country  Iran
Province Razavi Khorasan
County Torbat-e Heydarieh
Bakhsh Central
Rural District Bala Velayat
Population (2006)
 • Total 198
Time zone IRST (UTC+3:30)
 • Summer (DST) IRDT (UTC+4:30)

Bekavol (Persian: بکاول‎‎, also Romanized as Bekāvol)[1] is a village in Bala Velayat Rural District, in the Central District of Torbat-e Heydarieh County, Razavi Khorasan Province, Iran. At the 2006 census, its population was 198, in 58 families.[2]

References

  • Bekavol can be found at GEOnet Names Server, at this link, by opening the Advanced Search box, entering "-3779589" in the "Unique Feature Id" form, and clicking on "Search Database".

مقدمه

۹۴/۰۷/۲۱ موافقین ۱ مخالفین ۰
حسن نمازی بکاولی

نظرات (۸)

احسن بر شما با این متن زیبا اگر ایمیلتون و بزارید تا مطلب بفرستیم خوب است با تشکر حسن آقا
از شما که به این زیبایی روستای عزیزمان را به مردم می شناسانید ممنون و سپاسگزارم و خیلی خوشحالم که این مطالب زیبا را با چنان دقت وصف ناپذیر می نویسد
موفق باشید .
خیلی بوحال و زیبا بود استفاده کردیم موفق باشید

سلام
جناب آقای نمازی بکاولی
اینجانب محمد بکائیان حدود 9 مکاه قبل خودم رابه شما معرفی و بیان نمودم که از بکاولی های نیشابور هستم و قرار باهم گذاشتیم که بهمراه بستگان که اکثرا بکاولی هستند به بکاول زیبای تربت حیدریه سفری داشته باشیم که حضرت عالی نیز باگشاده رویی استفبال فرمودید وراهنماییهای لازم را برای سفر ما کردید ولی متاسفانه چند روز قبلا از حرکت ما خانم من دچار حادثه شدند و از قسمت مچ پا مصدوم گردید وبه توصیه پزشک 4 ماه استراحت در منزل تجویز شد که بد به سردی هوا و قسط علی هذا .
لذا بدینوسیله مراتب عذر خواهی من را پذیرا باشید که خلف وعده نکرده ام و در اولین فرصت و بهبود شرایط جوی حضور تان برسیم واز ولایت باصفای شما دیدن کنیم عکسهایی که جدیدا گذاشته اید زیباست                                              موفق و مؤید باشد به امید دیدار

بسیارعالی
بسیارعالی
سلام حاج حسن آقا
خیلی وقته دیگه مطلب نمی زاری نکنه خسته شدی یا مطلب نداری یا حال و حمبش را نداری 
منتظر مطالب جدید می باشیم
سلام حاج حسن آقا
خیلی وقته دیگه مطلب نمی زاری نکنه خسته شدی یا مطلب نداری یا حال و حمبش را نداری 
منتظر مطالب جدید می باشیم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی