کلاته الیاس

در ابتدای روستای بکاول سمت چپ از کال بکاول که عبور کنی از جاده ی بـُر گدارکه ادامه دهی به یک دو راهی در اراضی کلاته ی "اولنگ " می رسی
راه سمت راست را که ادامه دهی وارد کال "بازه راه " می شوی این کال که در واقع جاده نیز می باشد
محل عبورو مرور کلاته های آغال پلنگ ، الیاس ، خوجه علی ، سنگ سفید و کلاته ی عمو حسن ، و کلاته ی پای گدار اس
راه ورودی کلاته ی الیاس نیز از همین کال است که مستقیم که برویم باز دوقسمت می شود سمت چپ بازه رای خوردی (کوچک) و سمت راست بازه رای کلو(بزرگ )
راه بازه رای کلو را که ادامه بدهی پس از عبور از مناظر زیبا و درختان بادام دیم به کلاته ی الیاس می رسی
  انتهای این کلاته  چسبیده به کوه عماد می باشد .
 مدار آب کلاته ی الیاس 12 شبانه رو ز تشکیل شده است و  مالکین این کلاته حدود 20 خانوار می باشد .
کلاته ای سر سبز خوش آب و هوا ، مخصوصا در فصل بهار پوشیده از گلها و گیاهان صحرایی که دل هر بیننده ای را به وجد می آورد و شادی زایدالوصفی به انسان دست می دهد.
این کلاته از دو قسمت تشکیل شده است زمینهای حاصلخیز کشاورزی بر روی تپه ها قرار گرفته است که به آن تخچه های کلاته الیاس می گو یند .که در این زمینها بیشتر گندم ، جو ، نخود و  پالیز ...به صورت دیم می کارند و بسیار خوب هم محصول می دهد چون خاک حاصلخیز و مرطوب دارد .
قسمت دوم این کلاته زمینهایی است که در دامنه ی کوه قرار دارد و دراین قسمتها درختا بادام و زردالو و ... کاشته اند و در کنار این باغها گندم و جو و عدس و لوبیا و گاهی چغندر قند به صورت آبی کاشت می شود .
این کلاته از سمت شال به کلاته ی تنگل ، از جنوب به کو ه عماد ، شرق به بازه را و غرب به کلاته ی سنگ سفید و خوجه علی منتهی می گردد .
سردترین و گوارا ترین و شیرین ترین  چشمه ی آب روستای بکاول در این کلاته می باشد که از دامنه های کوه عماد جاری است و آب این چشمه را شبها در استخر جمع آوری می کنند و روز به مصرف کشاورزی می رسانند .