مزارهای روستای بکاول:

         مزارهای روستای بکاول:

      زیارت و راز و نیاز دیداری است مشتاقانه و حضور در ساحت معنوی اولیاء خدا ، بزرگان دین و صفایافتگان مکتب اهل بیت ، در حقیقت رو یارویی قدسی و معنوی است . تشرفی آرزو مندانه که ارتباطی قلبی از سر اخلاص با حجت حق و واسطه فیض او بر قرار می کند . این حضور معنوی صحنه گذاردن بر حضور روح جاودانه متنعم است که زائرین مخلص خود را هدایت فرموده و تا در یافتن طریق کمال راهگشاست .

     روستای بکاول دارای دو مزار به نامهای "مزار قلعه "و "مزار سه برارو" (سه برادران ) می باشد .

مزار قلعه :

     این مزار دربالاترین نقطه ی روستاچسبیده به کوه بکاول قرار گرفته است و سنگهای چند تنی بسیار بزرگ  و درختان بید و بادام و یک درخت گردو در داخل آن قرار گرفته است و دور آن را یک  دیوار سنگی احاطه نموده  و از زیر همین سنگهای بزرگ  چشمه ی آب  شرب و کشاورزی روستا   جاری است ، که در مجموع جلوه و زیبایی خاصی به آن بخشیده است .

     این مزار هیچ گونه سنگ نوشته یا شجره نامه ای ندارد و هویت مدفون در این مکان معلوم نیست ولی مردم روستا نسل اندر نسل ارادت خاصی به این مزار دارند و این ریشه در اعتقلدات مذهبی آنان دارد .با این باور شبهای جمعه ارادتمندانش مخصوصا خواهران در این مکان شمع روشن می کنند و از پیر مزار مراد می طلبند و بر درختان بید و بادام انواع دستمال و شالهای رنگارنگ می آویزند .

      از جمله مراسماتی که هر ساله در فصل بهار در یکی از روزهای جمعه در این مکان بر گزار می گردد این است که کلیه ی کسانیکه گوسفند دارند یک روز شیر گله ها را نذر دارند و از کلیه ی اهالی وکسانی که در جاهای دیگر زندگی می کنند دعوت به عمل می آورند و در محل مزار(( شیر برنج )) درست می کنند و بین اهالی تقسیم می کنند و ناهار ظهر را شیربرنج میل می نمایند و بعضیها هم با نقل و شیرینی ار میهمانان پذیرایی می کنند و دعا می خوانند و بزرگترها و کوچکتر ها  یک روز شاد و به یادماندنی را در کنار یکدیگر سپری می نمایند و در واقع یک نوع دید و بازدید نیز محسوب می شود .

       عقیده ی مردم بر این است که با این نذر و نیازها  محصولات کشاورزی و باغات ومیوه و گوسفندهای خود را یک سال  از گزند سیل و تگرگ  بلایای آسمانی بیمه نمو ده اند.و از وجود همین مزار است که هیچگاه در سخترین شرایط خشک سالیها آب این چشمه خشک نشده و همیشه جوابگوی احتیاجات شرب و کشاورزی روستا را فراهم نموده است .